Elektroniikka on väylä vaikuttaa ihmisiin ja maailmaan

Mitä mielikuvia sinulle ensimmäisenä herää, kun puhutaan elektroniikka-alan yrityksestä?

Mieti asiaa hetki.

”Tekniikka, kylmyys, tavaroiden hajoaminen, johdot, silmälasit, kauluspaidat, takuuasiat, keskinäinen kilpailu, jatkuva tuotekehitys, tekniset ongelmat, miesvaltaisuus, tavaran paljous…”

Näin vastasivat ystävämme, kun laitoimme kysymyksen kiertämään – emmekä ihmettele. Ensiajatus elektroniikka-alan yritysmaailmasta oli meillekin kylmän kalskea ja kova. Sellainen, joka ei lähtökohtaisesti sovi kenenkään tiimimme jäsenen arvomaailmaan. Mutta samaan aikaan elektroniikka-alalla kulutus on kova ja kehitys suurta, ja siksi se koskettaa todella suurta ihmisjoukkoa maailmassa. Tuo massa sai meidät kiinnostumaan elektroniikka-alasta, eritoten äänestä kasvavana tekijänä viestinnässä ja vaikuttamisessa.

Meidän tiimistä jokaisen ykkösprioriteetti on rahan sijaan ilo ja hyvä elämä. Siksi emme uskoneet yritykseenkään, jonka toimet ja sisäinen motivaatio toimia syntyisi yksin rahasta. Sen sijaan uskomme, että kiitollisuus ja positiivisuus ovat arvoina niin voimakkaita ja tärkeitä, että ne saavat liikkeelle ja herättävät siinä ohessa ihmisten huomion. Maailma tarvitsee lisää iloa.

Päätimme, että voimme tehdä liiketoimintaa, jopa elektroniikka-alalla, täysin uudella ja erilaisella tavalla. Haluamme olla yritys alalla, joka koskettaa mahdollisimman suurta ihmisjoukkoa, sillä vaikka raha ei ole meille arvo itsessään, näemme, että vaikutusvaltaa on hyvä olla siellä missä kulutusta tapahtuu. Lisäksi kuluttaja sitoutuu aina jossain määrin käyttämänsä tuotteen brändiin – entä jos meidän brändimme on rakkaus ja ilo?

Juuri nyt olemme murroksessa, jossa tekstipainoitteinen viestintä on kääntymässä takaisin ihmisen luontaiseen tapaan käyttää viestinnässä ääntä. Se tekee äänielektroniikasta ajankohtaisen kentän toimia.

Aloimme miettiä, kuinka monet arvokkaat keskustelut käydään kuulokkeiden avulla. Miten usein matkakaiutin on se, joka nostattaa kaverusten puistopicnicin fiiliksen uudelle levelille. Kuinka ääniviesti tuntuu vastaanottajasta henkilökohtaisemmalta, kuin tekstiviesti.

Kuinka monet äänikirjat ja podcastit kuuntelemme kuulokkeista. Kuinka usein kuulokkeet ovat mukana urheiluharrastuksissamme, kun toivomme treeniin lisäboostia musiikista ja hyvästä äänentoistosta. Etätyöskentely lisääntyy, ja näin elektroniikasta tulee entistä useammin myös työväline. Toivomme kuulokkeita, joissa on niin hyvät mikrofonit, että niitä saattaa käyttää palavereissa.

Näppärä langaton elektroniikka näkyy ihmisten arjessa joka puolella. Kaikkialla, koko ajan kasvavasti. Tämä tekee kuulokkeista väylän vaikuttaa ihmisiin ja maailmaan.

Seuraamme ja tutkimme mielenkiinnolla, mihin kaikkeen pystymme ja kuinka kauas vaikutusvaltamme saattaakaan vielä ulottua. Kehitämme ekologisuuttaamme jatkuvasti ja pohdimme uudenlaisia hyväntekeväisyyskampanjoita, joilla tuoda iloa sekä konkreettista muutosta.

Onko just sulla idea, joka me voitais toteuttaa? Usein meidän parhaimmat kamppis- ja kehitysideat ovat lähtöisin just teiltä. Lähetä sun idea meille, ja voit päästä osaksi koko ajan kasvavaa, maailmaa valloittavaa ilon tarinaa!

Jätä kommentti

Sending